lørdag den 16. marts 2013

Rally træning

En helt ny verden har åbnet sig. Jeg elsker at lave noget med både Victor og Tristan. Da Victor det meste af efteråret og vinteren har været skadet, både med en knæskade (heldigvis ikke korsbåndet) men en forvridning og nu med hold i ryggen så begynder man at tænke over hvad gør vi nu.

Jeg er ikke et lydighedsmenneske, det går simpelthen for langsom for mig, men tænkte at jeg måske kunne begynde at træne med Tristan i rally. René har jo gjort al lydighedstræningen. Jeg har snust meget til rally til diverse stævner men var alligevel usikker på om det var mig.

Jeg valgte alligevel at melde mig på et hold med Tristan i DcH Støvring, kunne jo lige prøve og se. Det var egentlig ok, men synes alligevel at jeg ikke havde nok lydighed på kroppen til at kunne støtte Tristan. Jeg valgte derfor at se en hel masse video og læse en masse skilte og lade som om at jeg havde hund med når jeg øvede skiltene. Det gik så bedre med træningen.

For at få lige lidt ekstra træning valgte jeg at komme på et hold hos Laila Carstensen. Det har jeg været rigtig glad for. At kunne træne hele 2 gange om ugen har givet mig rigtig meget.

Jeg har nu startet Victor op også med rally, men det kræver lige noget mere lydighed. Han er og bliver en agilityhund men på et tidspunkt skal han jo også pensioneres med agilityen og han skal bestemt ikke være sofahund, nej vi skal lave noget sammen. Synes det bliver bedre med øvelserne, men må nok erkende at jeg har forsømt lydigheden. Han elsker bare at arbejde og det er super skønt.

Jeg håber at være klar til at stille op i DcH regi til april, men indtil videre ser det lovende ud.

I næste uge har jeg sidste behandling med Victor hos kiropraktoren, med mindre vi sner inde. Håber virkelig at han giver grønt lys for at starte agilitytræning op igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Shellove Beyou First Victor

Shellove Beyou First Victor
Love agility